Thursday 20 November 2014

TWO NEW SONGS at OPUS 2 JAY Hongkong!

Jay had apparently promised the fans in Hongkong that he would sing songs from his new album during his encore OPUS concerts there,
And sing them he did....not one but TWO on opening night of OPUS 2 JAY, 19 November 2014!

As the news trickled through Net, fans everywhere screamed collectively, albeit with slightly different responses.
Those from Malaysia asked: "Why did he not sing them in KL?? That was only just last week!"
Those from Taiwan asked: "Why are your home fans not the first to hear these??"
Those from Singapore just lapped up the songs and said: "We'll get to sing all his new songs with him at our concert in December!"

Whatever the case, I was delighted with the turn of events and happily posted all the versions/recordings of both songs on the Jay Chou Diaoness Page to share.



The first song was a slow number, entitled Listen To Papa....as opposed to his famous Listen To Mama. :)
This song is actually a love ballad and Jay said he had written the lyrics as well because Vincent was just too busy....lol!

https://www.youtube.com/watch?v=6NJr9svgwow

The song is not a happy one, though, as it is about parental objection getting in the way of the relationship.
Intrepid fans were quick to put up the lyrics from the vids online for everyone and I'll post them here as well.
I like the song very much and cannot wait to hear the studio version on the album.

听爸爸的话
词曲:周杰伦

你听爸爸的话 说我不是个好东西
送给你的花 不配放在你家花瓶里
他要我越走越远越好
不要在一起那最好
但我听妈妈的话 要我不能轻易放弃
还喜欢的话让我再追回你求求你
难道你要我不孝顺吗
这是借口你应该懂吧
你说 谁说 我说 我不爱了
胡说 瞎说 我习惯了
那烟和酒也都戒了
能证明有多在乎你了
光上一句 我想你懂
我真的不太会说话
你看你 笑了吧
你说我 算了吧
一个人的爱情 很简单
两个人的相爱 为什么反而变得很难
我受够我的爱你比较多
也受够你的爱沉默很久
承诺太多 多少会错
你宁愿难过也不要有结果
我受够我的爱你比较多
倒不如回到从前的自由
说好放手 谁先开口 没有对错
反正花开了终究会落
你说 谁说 我说 我不爱了
胡说 瞎说 我习惯了
那烟和酒也都戒了
能证明有多在乎你了
一个人的爱情 很简单
两个人的相爱 为什么反而变得很难
你听爸爸的话 说我不是个好东西
送给你的花 不配放在你家花瓶里
他要我越走越远越好
不要在一起那最好
但我听妈妈的话 要我不能轻易放弃
还喜欢的话让我再追回你求求你
难道你要我不孝顺吗
这是借口你应该懂吧
我受够我的爱你比较多
也受够你的爱沉默很久
沉默太多 多少会错
你宁愿难过也不要有结果
我受够我的爱你比较多
倒不如回到从前的自由
说好放手 谁先开口 没有对错
反正花开了终究会落
难道你要我不孝顺吗
这是借口你应该懂吧


The second song was a fast number, which had a certain feel about it which brought me back to the 70s.
Jay introduced it by drumming a washing machine with his mime artiste on stage...lol!
It's entitled Yang Ming Shan, after the mountain in Taipei and is quite catchy.
I did not like it much on first listen but after a couple of times, I'm bopping along with it!



https://www.youtube.com/watch?v=4g07eaKydw4


我找 找 找你不到
要怎么抱 抱 抱你的腰
你终于 笑笑笑笑 我知道
小指勾 点头 牵手 朋友 GO
是男生都想要载校花(载校花)
绝不能让别人看笑话(看笑话)
来场抽钥匙的复古趴(复古趴)
叭叭叭 叭啦叭啦叭
Everybody跟着我
谁说夜店才有Party Hey Hey
把你的手放胸口
我是说放我的胸口 Hey Hey
我喜欢爱笑的你
但是这一句太俗气 Hey Hey
改换文青的造句
你一抹微笑如茉莉

我摇 摇 摇杯饮料
阳明山要 要 要点热闹
你低头 笑笑笑笑 说好巧
跳个舞 再走 快乐 在我 GO
迎着风一路欣赏海芋(赏海芋)
你紧抱我这一场花季(场花季)
你说是不能说的秘密(的秘密)
嘘~
从你暧昧的眼神里
心事好拥挤好像有话传递
背对背煮着温泉蛋
滚烫的热情让爱情变神秘
搭啦搭搭啦搭(快熟了)
搭啦搭搭啦搭(要熟了)
啊煮到我的手啦

Everybody跟着我
谁说夜店才有Party Hey Hey
把你的手放胸口
我是说放我的胸口 Hey Hey
我喜欢爱笑的你
但是这一句太俗气 Hey Hey
改换文青的造句
你一抹微笑如茉莉
Everybody跟着我
谁说夜店才有Party Hey Hey
有人心情坏天气
轮胎就故意偷漏气 Hey Hey
为赋新词装忧郁
雾满楼春雨添瓦缘 Hey Hey
白话一点也可以
我心里满满都是你 你 你












Let's see if he sings any more new songs tonight! 





No comments:

Post a Comment